Medelijden uit Nederland

Hongarije prikbord: alles over Hongarije: wonen, vakantie, nieuws, politiek, economie en keuvelcorner
DeWaal
Medium user
Medium user
M/V: M

Medelijden uit Nederland

Berichtdoor DeWaal » 05 Sep 2016, 09:55

Beweren dat het financieel in Nederland zo dramatisch slecht is dat zelfs de maandelijkse ziektekostenpremie betalen nauwelijks lukt, maar 70 papegaaien voeren is blijkbaar geen probleem en eenmaal in Hongarije, eigenaar zijn van niet één maar van twee bouwvallen die dan ook nog eens helemaal verbouwd worden, inclusief nieuwe pannen op het dak en personeel inhuren. Ontgaat mij hier iets???? Of klopt hier iets niet?

Met die uitzending van "Ik vertrek" over naar Hongarije emigreren begin ik steeds meer een schaamtegevoel te ontwikkelen omdat ook ik hier in Hongarije woon. Ik kreeg e-mailtjes van vrienden uit Nederland die medelijden met me beginnen te krijgen:'Dat Hongarije waar jij zit dat wordt een lekker buurtje daar zo.' schreven ze. :mrgreen:

DeWaal

Naga
Heavy user
Heavy user

Re: Medelijden uit Nederland

Berichtdoor Naga » 05 Sep 2016, 20:37

DeWaal schreef:Ontgaat mij hier iets????

@DeWaal. Het is zoiets als de kip met de gouden eieren, in dit geval 70 papegaaien die 'gouden' eieren uitbroeden. Als je ziet wat die beestjes per stuk kosten...pffffft. Internet en Facebook is your friend, dan even naar Nederland terug, de jonge vogels bij de kopers afleveren, rondje familie en vrienden er achteraan doen en terug naar Hongarije. Van de opbrengst van die zogenaamde 'gouden' eieren kan je vorstelijk leven in Hongarije. En die twee teckels, dat zijn beslist geen 2 reuen als je begrijpt wat ik bedoel. Dan naar Hongarije want ach, dat bekrompen Nederland, daar kan je last hebben van klagende buren die dag en nacht het geschreeuw van die papegaaien moeten aanhoren, blaffende honden en piepende puppy's, of die je kunnen aangeven bij de diereninspectie als je het niet zo nauw neemt met de wijze van dieren houden. In Hongarije heb je daar geen last van.

@Dewaal, het is een iets ouder topic geplaatst door de beheerder van dit forum, kijk eens naar dat bericht waar al vóór de aflevering in IkVertrek verwezen wordt naar die personen, bericht van 15 augustus op dit forum
Met groet, Naga

Sjozef
Heavy user
Heavy user

Berichtdoor Sjozef » 06 Sep 2016, 21:20

Ik heb de uitzending niet gezien maar voor de kijkcijfers zal het wel weer goed zijn... :) maar wat die papegaaien betreft hebben ze het wel goed bekeken. Als er al eentje tussen zit met een beetje taalgevoel kan die misschien in de toekomst de contracten voor ze vertalen... :mrgreen: Maar nu heb ik begrepen dat ze een gay camping willen beginnen, oei ....en dat in Hongarije, daar moet je lef voor hebben. Dat past toch niet helemaal in het gedachtegoed van Orban. Op de billboards langs de wegen zie ik meestal pa en ma met twee stralende kindjes geflankeerd door een nog kwieke en gezond ogende opa en oma. Oh ja de kwispelende hond hoort er ook bij om het ideale gezinsplaatje compleet te maken. Nee, die gay camping komt er niet of Sjaak en Irma moeten er een heel hoog metershoog ondoorzichtig hek omheen plaatsen. En dan nog....nee die gay camping wordt niks daar steekt Orban wel een stokje voor.

groet Sjozef

DeWaal
Medium user
Medium user

Berichtdoor DeWaal » 07 Sep 2016, 09:27

Ik heb begrepen via Twitter dat Sjaak positiviteitstrainingen gaat geven. Dat lijkt me helemaal nog niet zo'n gek idee.
Als ik Sjaak was zou ik dat als volgt aanpakken.
Ik zou een derde bouwval kopen en daar de positiviteitstrainingen op los laten. Met andere woorden de cursisten zou ik daar aan het werk zetten om de boel op te knappen. Dat alles in het kader van de trainingen. Dat scheelt mij dan personeel inhuren. Nee sterker nog, ik heb dan personeel dat mij uitbetaald omdat zij de trainingen volgen bij mij. Een paar groepen tijdens de zomer erdoorheen jassen, uitgeprint "tjakkaaaa-diploma" meegeven en aan het eind van het seizoen heb ik een leuke cent verdiend én mijn bouwval is opgeknapt. Dat is de ultieme positiviteit, cursisten blij en ik blij.

[drinken2.gif]

Dewaal

Terug naar “HONGARIJE PRIKBORD / DISCUSSIEFORUM: Openbare prikpagina”